Joga prenatalna – sprawdź jakie są korzyści z uprawiania jogi w ciąży

Joga jest starożytnym, holistycznym systemem, sprzyjającym harmonii między ciałem, duszą i umysłem.
Praktykowanie jogi jest zalecane kobietom w ciąży już od 15 tygodnia, pod okiem doświadczonego nauczyciela
i pod warunkiem braku przeciwwskazań lekarza prowadzącego.


t1xlqvdqt_4-deniz-altindas-1

Joga, tzw. prenatalna, jednoczy DUSZĘ – CIAŁO – UMYSŁ kobiety w ciąży, przygotowując ją fizycznie, psychicznie
i mentalnie do porodu, służy  budowaniu więzi z dzieckiem i pomaga przeżyć okres ciąży w sposób świadomy.

Jakie są korzyści z uprawiania jogi w trakcie ciąży?

DUSZA

  • joga podnosi świadomość własnego ciała
  • uwalnia emocje
  • uspokaja
  • relaksuje
  • niweluje stres

yoga-for-pregnancy-1

CIAŁO

  • praktykowanie jogi wzmacnia i uelastycznia mięśnie odpowiedzialne za poród oraz mięśnie rąk, które przydadzą do noszenia niemowlaka:)
  • usprawnia przepływ krwi
  • łagodzi dolegliwości, które pojawiają się w trakcie ciąży, jak zgaga, niestrawność, opuchlizna nóg, zaparcia, bóle głowy, poranne nudności – znasz je prawda?
  • uczy jak prawidłowo oddychać, co przyda się w trakcie porodu
  • odpręża plecy
  • rozciąga pachwiny, dzięki czemu poród przebiegnie łatwiej

w8r_7-01qs0-jeremy-cai
UMYSŁ

  • joga służy budowaniu więzi między mamą a dzieckiem
  • wycisza i regeneruje umysł
  • sprawia, że jesteś bardziej zadowolona z siebie
  • poprawia humor – stajesz się milsza dla otoczenia:)

Pamiętaj, że w jodze prenatalnej nie stosuje się ćwiczeń na mięśnie brzucha, głębokich skrętów i ćwiczeń wymagających ogromnego wysiłku fizycznego. Joga prenatalna oparta jest jedynie na pozycjach wyciszających, relaksujących, rozluźniających i ułatwiających oddychanie.

Zadbaj w trakcie trwania ciąży o jedność Twojego ciała, duszy i umysłu. Twój dobry stan psychiczny wpłynie korzystnie na rozwijające się w brzuchu maleństwo, a dobra kondycja fizyczna usprawni przebieg porodu.

Wierzymy, że zajęcia jogi wejdą w ramy opieki okołoporodowej i poporodowej w polskich szpitalach.

Zobacz jak wyglądają zajęcia jogi prenatalnej 🙂


Jeśli artykuł jest dla Ciebie wartościowy lub znasz kogoś, kto powinien go przeczytać ➡️ podziel się nim ze swoimi znajomymi 🙂

Sprawdź też 11 propozycji aktywności w czasie ciąży tutaj 🙂

Advertisements

6 uwag do wpisu “Joga prenatalna – sprawdź jakie są korzyści z uprawiania jogi w ciąży

  1. Ciekawy pomysł na aktywność w ciąży! Ale uważam, że lepiej o takich rzeczach pomyśleć przed niż próbować swoich sił, uczyć się w błogosławionym stanie. Sama kilka razy próbowałam – to fantastyczna aktywność, ale też wymagająca 🙂

    Lubię to

  2. Przed ciążą dużo ćwiczyłam, rozciągałam się i chodziłam na jogę. Na początku ciąży pojawiły się komplikacje przez które musiałam leżeć 3 miesiące i mimo, że ciąża była dla mnie bardzo łaskawa i praktycznie bezobjawowa tak strasznie mi brakowało jakiegokolwiek ruchu i tej lekkości i świeżości jaką dawały mojemu ciału te ćwiczenia.Teraz dostałam zielone światło na pilates, jogę i ćwiczenia dla mam i mogę uczciwie przyznać, że bardzo się stęskniłam za nimi.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s